القائمة الرئيسية

الصفحات

روآية خيانة ليلة زفافى الحلقه الاولى


 روآية خيانة ليلة زفافى الحلقه الاولى

تأليف\ نورهان عبد الرحمن

(الحلقه الاولى)
~....~....~....~

نبذة عن روايتنا .
قصة حب تستمر 5 سنين قصة حب الكل كان بيحى ويتحاكى بيها وتنتهى بزواج مأسأوى لا يتخيله أحد لا يتوقعه بشر لا يستحمله أنسان يلا بينا نعرف اللى حصل فى قصة الحب الكبيرة .

على : يااااه واخيرآ ياحبيبتى هتبقى مراتى وهنبقى فى بيت واحد انا مش مصدق نفسى بجد انا طاير طاير من الفرحة يانيرة 
نيرة : والله وانا كمان جدآ ياعلوش أخيرآ بعد كل التعب اللى تعبناه دا والمعافرة والحرب يااااااه مرينا بحاجات كتير صعبة أوى 
على : بس عدينها عدينها بحبنا وقوته وقوة ترابطنا وبكرة نحكى لعيالنا ونعلمهم ازاى يحبوا بجد ويحاربوا ع حبهم 
نيرة : أكيد ياروحى طبعآ يلا بقى روح نام وانا هنام لاحسن تعبت من كتر الرقص النهاردة 
على : خدى هنا هو انتى هتقفلى انا عايز المكالمة تفضل مفتوحة لتانى يوم 
نيرة : هههههه ماشى يامجنون انا بحبك 
على : وانا بعشقك 
وفضلوا مع بعض ع التيفون 

فى مكان تانى 
هالة لنفسها : يعنى انا استحمل كل وفى الاخر يبقى ليها لا بقى كدا كتير على من حقى انا على بتاعى انا على ليا انا انا مش هسيبهولك يانيرة انا صاحبتك عشانه وفضلت وسطكوا مستحمله وجع قلبى وكسرة نفسى ع اساس هيسيبها ورغم كل اللى مروا بيه مسبهاش لكن لا والله يانيرة لا هيبقى اخر يوم ليكى مع على بكرة بكرة يانيرة 

ويناموا الجميع ويمر الليل سريعآ ليأتى صباح يوم جديد

نيرة فتحت عيونها بتقل وضحكت لما بصت ع التليفون ولقت المكالمه لسه مفتوحه 
نيرة : ايه دا انت صحيت 
على : طبعآ انا الفرحة مش مخليانى عارف انام اصلا
نيرة : ربنا يتممهالنا بخير انا هقوم اخد شاور واشوف هالة جايه امتى ونروح الفندق 
على : يلا ياروحى وانا كمان 
قاموا الجميع يجهزوا واخت  العروسة تؤامها الوحيدة نوران بتساعدها جهزوا جميعا
وراحوا جميعآ ع الفندق وسط رقصات الشباب بالعريس اللى هيجهز 
ووسط البنات بالعروسة اللى بتجهز 
فضلوا الجميع فى فرحهم ولكن كان فى رأٍس فى غرفه لوحدها بتخطط
لبست العروسة الفستان ووضعت الميكاب أرتست لمساتها الاخيرة 
بينما العريس جهز وهو فى كال أناقته وكان رايح يأخد عروسته ولكن أستوقفته مسدج من هالة وكان نص الرساله ( تعاللى بسرعة غرفة 808 انا فى مصيبه تعالى لوحدك والنبى ياعلى بسرعه ياعلى بسرعه ) راح على بسرعه اتجاه الغرفة لهالة وبعد مادخل 
لقاها منهارة من العياط 
على : فى ايه ياهالة مالك ايه اللى حصل 
هالة ببكاء : انا تعبانه جدا ياعلى انا بموت 
على : انا مش فاهم حاجه فهمينى يابنتى فى ايه وايه اللى حصل 
هالة قربت من على وبدون مقدمات بدأت فى تقبيله واحتضانه بعد وقت قليل فاق على 
وزقها ايه دا ياهالة انتى  بتعملى ايه 
هالة اقربت منه تانى 
هالة : على انا بحبك من قبل نيرة وقربت نها عشانك انت من حقى انا مش من حقها هى 
على بعصبيه: هالة فوقى  انا فرحى دلوقتى وفرح صحبتك وانا بحبها هى وهى بتحبنى انتى اختى
هالة : لو كانت هى مش موجودة كنت هتحبنى انا انت حقى انا 
على : هالة خلاص بقى لو سمحتى قومى اغسلى وشك واقفلى الموضوع دا نيرة مستنينا وعامله ترن 
هالة : طب انا هنسى دلوقتى بس اوعدنى نتكلم بعدين 
على عشان يخلص منها وافقها 
هالة : وتشرب معايا العصير الاول 
على  : وقته عصير 
هالة : اه وقته يلا 
على عشان عاوز يخلص للأسف شرب العصير وهو لا يعلم انها حطاله مخدر فى العصير وكمان منشط يعن هيعمل اى حاجه وهو مش فى وعيه وبدأ بالفعل مفعول الدواء سريعآ وبدأت هالة بالقرب منه وبدأت ستغل الموقف وتعمل معاه علاقه كاملة 
اما نيرة كانت هتجنن على اختفى فين 
اخوعلى مدحت : اخر حاجه اتصلت بيه هالة وجرى راحلها 
نيرة : ايوه فعلا هى مختفيه من بدرى لا يكون جرالهم حاجه طب تعالو نروح غرفة هالة نشوف يمكن نلاقى اى حاجه تطمنا عليهم 
راحوا جميعا ع غرفة هالة وكانت اولهم نيرة 
فتحت الباب ودخلت الغرفه واذا بالمصيبه الكبرى 
وتنتهى حلقتنا 

روآية خيانة ليلة زفافى 

تأليف \ نورهان عبد الرحمن 

~....~....~....~



تعليقات